Din fonturi se naste Golden Gate

This post is also available in: Engleză

Ce faci când ai prea multe litere în prea multe fonturi? Le tipografiezi în șabloane de clădiri, bineînțeles. Sau, mă rog, unii dintre noi.

Colosseumul roman, Podul Brooklyn sau Salt Lake. Puternice în bold sau suave în italic, delicate și vulnerabile ca-n caietele de caligrafie ori abrupte, pentru o notă statement, literele create manual de Cameron Moll în sute de rânduri – repetate sau nu – și direcții ni se relevă sub forme arhitecturale și arhicunoscute. Orânduite caracter cu caracter, minusculele personaje de-abanos nu prind viață pe hârtie și nici culoare, ci formă exactă și minuțioasă. I-au trebuit cel puțin 250 de ore pentru a da contur structurilor pe bază de fonturi ciudate și simboluri obscure.

Să nu credeți că-i vreun tulburat obsesiv-compulsiv care-a stat să deseneze literă cu literă. Caracterele sale presupun 70-80% poziționare, dimensionare și rotație una câte una, manual. Restul e Adobe Illustrator și favoritul generației noastre, copy-paste. Fonturile lui nasc reinterpretări de structuri uimitoare. Și-așa cum probabil mulți se-ndrăgostesc de podul Brooklyn, liantul New Yorkului, Cameron, obsedat de detalii, și-a început călătoria tipografică vizitând podul, fotografiind și citind pasionat istoria de 562 de pagini, completând cu cercetarea stilurilor tipografice din perioada 1869-1883. Rezultatul e povestea încrustată-n fonturile istorice care recreează imaginile clasice ale unor clădiri aproape nemuritoare.

Foto: Numele de familie ale celor care au murit în timul construcției podului sunt ascunse în creație: exemplu – Burns, Donahue, and Johnston

http://cameronmoll.com/

Leave a reply